Βλαδίμηρος Κυριακίδης: “Είμαστε πλασμένοι για να είμαστε μαζί”- Αποκλειστική συνέντευξη στο LesvosPost.com

Έχοντας διανύσει μια ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία στο χώρο της υποκριτικής τέχνης, όπου “παίζει κανείς με τα χρώματα της φαντασίας” μακριά από “τη σφαίρα του γκρίζου”, όπως ο ίδιος μας εκμυστηρεύτηκε, ανέλαβε φέτος το τιμόνι της σκηνοθεσίας στη θεατρική παράσταση “Caveman”, στην οποία έχει επίσης πρωταγωνιστήσει στο πρόσφατο παρελθόν.
Άλλωστε, “ο ηθοποιός είναι πάντα ένας μικρός σκηνοθέτης του εαυτού του αλλά χρειάζεται και μια άλλη ματιά για να ενορχηστρώσει την άποψή του για το ρόλο”. Ο λόγος για τον ηθοποιό, Βλαδίμηρο Κυριακίδη, που με σκαλοπάτι τη σκηνοθετική του ματιά κατορθώνει να ρίξει φως και σε πιο λεπτοφυείς πτυχές του συγκεκριμένου θεατρικού μονολόγου, αναδεικνύοντας “το πόσο πολύ χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλον” στις στενές διαπροσωπικές μας σχέσεις και το σεβασμό που οφείλουμε να επιδεικνύουμε στους ανθρώπους, που είναι οι συνοδοιπόροι μας στη ζωή. Με γνώμονα λοιπόν το ότι “είμαστε πλασμένοι για να είμαστε μαζί”, είναι στο χέρι μας να δημιουργήσουμε τις πιο όμορφες και αληθινές σχέσεις ζωής, που αντέχουν στο χρόνο και στηρίζονται στην ειλικρίνεια και στην πιο αυθεντική μορφή της ατόφιας αγάπης.

Συνέντευξη στην Βίκυ Καλοφωτιά Δημοσιογράφο-Υπεύθυνη συνεντεύξεων του LesvosPost.com

***Όπου

Β.Κ Βίκυ Καλοφωτιά

ΒΛ.Κ Βλαδίμηρος Κυριακίδης

Β.Κ Φέτος σκηνοθετείτε τη θεατρική παράσταση “Caveman”, του Rob Becker, που αποτελεί τη μακροβιότερη παράσταση ενός μονολόγου, στην ιστορία του Broadway και η ευρεία απήχησή της έχει επεκταθεί σε όλο τον κόσμο. Ποιός είναι ο μαγικός και επιτυχημένος συνδυασμός, που καθιστά την παράσταση διαχρονική και ασκεί στο κοινό μια τόσο έντονη έλξη;

ΒΛ.Κ Καταρχάς το ίδιο το κείμενο του πανέξυπνου Rob Becker και κατ’ επέκταση η ερμηνευτική δεινότητα του εκάστοτε πρωταγωνιστή. Ο συγγραφέας με έναν πολύ απλό τρόπο αλλά και αστείο,  καταγράφει την καθημερινότητα των ζευγαριών και σατιρίζει τις σχέσεις με έναν αφοπλιστικό τρόπο, που ο θεατής ταυτίζεται με τον ήρωα και ξεδιπλώνει μέσα του προσωπικές στιγμές, παρακολουθώντας την παράσταση.

Β.Κ Ο “Caveman” αναγνωρίζει πολλούς οπαδούς του, ψυχολόγους και θεραπευτές ως εναλλακτική μέθοδος θεραπείας σχέσεων, δεδομένου και του ότι ο συγγραφέας του έργου είναι και ο ίδιος ψυχολόγος. Με ποιό τρόπο συμβαίνει κάτι τόσο σημαντικό με αναφορά στις διαπροσωπικές μας σχέσεις;

ΒΛ.Κ Μέσα από το γέλιο, μέσα από την ανάταση ψυχής, προβληματίζει. Όλοι (άνδρες-γυναίκες)  αναλογίζονται τα λάθη τους και ίσως προσπαθήσουν να τα λύσουν. Γι’ αυτό οι οπαδοί του Becker καταλαβαίνουν πόσο χρήσιμη είναι η προσέγγιση του προβλήματος διά μέσου του χιούμορ και πόση κάθαρση προσφέρεται μέσα από ένα δίωρο σόου.

Β.Κ Έχοντας υποδυθεί και ο ίδιος το ρόλο του “Σωτήρη” στη συγκεκριμένη παράσταση, τι το διαφορετικό εντοπίζετε τώρα από την οπτική γωνία του σκηνοθέτη και κατά πόσο είναι εφικτό να μετατοπίσετε το κέντρο βάρους από το ρόλο του ηθοποιού, στο ρόλο του σκηνοθέτη;

ΒΛ.Κ Πέρασα, αν θέλετε, στα πιο βαθιά νοήματα του μονολόγου και φώτισα και άλλα σημεία και πτυχές, που ο ηθοποιός μπορεί να χάσει μέσα από την ερμηνεία του. Μην ξεχνάτε πως ο ηθοποιός είναι πάντα ένας μικρός σκηνοθέτης του εαυτού του αλλά χρειάζεται και μια άλλη ματιά για να ενορχηστρώσει την άποψή του για το ρόλο. Μέσα από αυτήν την οπτική το κέντρο βάρους από τον έναν στον άλλο ρόλο μετατοπίζεται εύκολα.

Β.Κ “Οι άνδρες έχουν πολλά συναισθήματα, αρκεί να ξέρεις πού να τα βρεις”, ακούμε στο τρέιλερ της παράστασης. Αληθεύει αυτή η άποψη και κατά πόσο ισχύει στην πορεία της ιστορίας του ανθρώπου;

ΒΛ.Κ Ο άνδρας πάντα προσπερνά το πρόβλημα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν τον απασχολεί ή ότι είναι αναίσθητος. Χρειάζεται να ψάξεις μέσα του και να τον βοηθήσεις να αναλογιστεί ευθύνες και υποχρεώσεις. Ακριβώς εκεί ξεκινάει ο ρόλος της αναλυτικής σκέψης της γυναίκας. Γι’ αυτό χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλον.

Β.Κ Πού έγκειται τελικά η αλήθεια του “Caveman”;

ΒΛ.Κ Στο ότι παρ’όλες τις διαφορές μας είμαστε πλασμένοι για να είμαστε μαζί. Και αυτές οι διαφορές είναι το αλατοπίπερο των σχέσεων. Χωρίς αυτές θα πλήτταμε θανάσιμα.

Β.Κ Ποιά είναι η χρυσή τομή ώστε να μάθουν τα δύο φύλα να συνυπάρχουν αρμονικά, εμπλουτίζοντας καθημερινά τη μεταξύ τους σχέση και κατ’επέκταση τη γνώση του εαυτού τους;

ΒΛ.Κ Σεβασμός στο χρόνο και στον κόπο, που καταβάλει  ο-η σύντροφός μας στη σχέση.


Β.Κ Πώς διατηρείται αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού καθ’όλη τη διάρκεια της παράστασης παρ’όλο που πρόκειται για έναν θεατρικό μονόλογο; Υπάρχουν κάποια σκηνοθετικά ευρήματα, όπως η συμμετοχή του κοινού, που διανθίζουν την παράσταση, προσδίδοντάς της μια ξεχωριστή χροιά;

ΒΛ.Κ Με ενορχηστρωμένη διαχείριση όλων των εκφραστικών τεχνικών του ηθοποιού. Και όσον αφορά τη διαδραστική επαφή με το κοινό, απόλυτη πειθαρχία και ευρηματικότητα για να κάνεις συμμέτοχο το θεατή.

Β.Κ Έχετε αναφέρει ότι το θέατρο είναι “η καλύτερη αντιβίωση στην ίωση της κρίσης”. Πώς αναλαμβάνει το θέατρο έναν τόσο καθοριστικής σημασίας ρόλο στις μέρες μας;

ΒΛ.Κ Αν δεν το μπορέσουμε εμείς πού παίζουμε με τα χρώματα της φαντασίας πώς θα το μπορέσουν οι πολιτικές που κινούνται στην σφαίρα του γκρίζου;

Β.Κ Στις 13/07, ο “Caveman” θα επισκεφθεί τη Λέσβο, όπου θα παρουσιαστεί στο κοινό, στο Κάστρο της Μυτιλήνης. Έχετε επισκεφθεί στο παρελθόν ξανά τα μέρη μας; Ποιες είναι οι εντυπώσεις σας από το κοινό και γενικότερα από το ακριτικό αυτό νησί του Βορείου Αιγαίου;

ΒΛ.Κ Παλαιότερα με άλλο έργο είχα τη χαρά να παίξω στο νησί σας. Ομολογώ πως ο πολιτισμός είναι εμφανής και διαγράφεται στην αύρα που εισέπραξα από το κοινό της Λέσβου.

Ποιος είναι ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης

 Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη, όπου και σπούδασε στη Δραματική Σχολή της Ρούλας Πατεράκη. Είναι παντρεμένος με την επίσης ηθοποιό, Έφη Μουρίκη. Έχει συμμετάσχει σε πολλές επιτυχημένες ταινίες, όπως: “Ο Οργασμός της Αγελάδας” (1996), “Safe Sex” (1999), “Λουκουμάδες με Μέλι” (2005), “Straight Story” (2006 – ως ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης σε συνεργασία με τη σύζυγό του) και φυσικά “Νήsos Ι & ΙΙ” (2009 και 2011 αντίστοιχα). Επίσης, στις τηλεοπτικές σειρές: “Βαρβαρότητες” (1993), “Ασυνήθεις ύποπτοι” (1996), “Στο φως του φεγγαριού” (2004), “Αν υπήρχες θα σε χώριζα” (2007) και αρκετές άλλες, που αγαπήθηκαν ιδιαίτερα από το τηλεοπτικό κοινό. Στο θέατρο σκηνοθέτησε και πρωταγωνίστησε στα έργα: “Άμλετ ο Β’”, “Λυσσασμένη Γάτα”, “Φωλιά του Κούκου”, “Φρανκεστάιν Ρεντίκολους”, “Χείλη Κλειστά” κ.ά., ενώ φέτος σκηνοθετεί την παράσταση “Caveman”-μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη θητεία του ως πρωταγωνιστής σε αυτήν-με την οποία αυτό το διάστημα πραγματοποιεί θερινή περιοδεία σε όλη την Ελλάδα. 







ΜΥΤΙΛΗΝΗ – Κάστρο Μυτιλήνης 
–Σάββατο 13 /7
του Rob Becker
Κωμωδία

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:

Γενική είσοδος: 18  €   
Φοιτητικό/ανέργων/& 65 ετών : 15 €
Μαθητικό :12 €  
ΕΝΑΡΞΗ : 21.30                                                                                                       
Διάρκεια  : 2 ώρες

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ  : Ταμείο Θεάτρου – 22510 37394