Ζήσης Ρούμπος: “H αμοιβαία κατανόηση οδηγεί στην ευτυχία”- Συνέντευξη στο LesvosPost.com
Φέτος, τη σκυτάλη του ρόλου παίρνει ο Ζήσης Ρούμπος , γνωστός σε όλους από το “Κάψε το Σενάριο” στο Mega, ο οποίος υπό την εμπνευσμένη σκηνοθεσία του Βλαδίμηρου Κυριακίδη, δίνει νέα υπόσταση στο χαρακτήρα του έργου. Μιλώντας αποκλειστικά στο LesvosPost.com, τόνισε ότι “μόνο αν κατανοήσουμε τη θέση του άλλου, μπορούμε να επικοινωνήσουμε πραγματικά χωρίς τριβές”, καθώς “δεν υπάρχει πλέον πόλεμος των δύο φύλων, αλλά μόνο θολά σημεία στο πώς και γιατί λειτουργούμε τόσο διαφορετικά”. Παράλληλα, υποστήριξε ότι “ο μόνος τρόπος για μία αρμονική συμβίωση, είναι το να ξέρεις τι χρειάζεται ο άλλος και να του το προσφέρεις”, κάτι που αποτελεί την “προσπάθεια για μια πιο ευτυχισμένη ζωή”.
Συνέντευξη στη Βίκυ Καλοφωτιά Δημοσιογράφος-Υπεύθυνη συνεντεύξεων του LesvosPost.com
** Όπου
Β.Κ Βίκυ Καλοφωτιά
Ζ.Ρ Ζήσης Ρούμπος
Β.Κ Ο “Caveman”, στον οποίο πρωταγωνιστείτε, στις 13/07, αφήνει τη σπηλιά του και θα εμφανιστεί στο Κάστρο της Μυτιλήνης για μια ζωντανή αλληλεπίδραση με το κοινό. Ποια συναισθήματα συνδέονται με την παρουσίαση της προαναφερθείσας θεατρικής παράστασης στη Λέσβο; Έχετε επισκεφθεί στο παρελθόν ξανά το νησί μας;
Ζ.Ρ Χαίρομαι που μου κάνετε αυτή την ερώτηση. Η Λέσβος κατέχει μία ξεχωριστή θέση μέσα μου, καθώς είναι το νησί, όπου υπηρέτησα τη στρατιωτική μου θητεία! Έκατσα δεκαέξι μήνες (μετά τους πρώτους δύο μήνες εκπαίδευσης στο Ρέθυμνο), στο Μανταμάδο. Έχω γυρίσει σχεδόν ολόκληρο το νησί και πρέπει να πω ότι έχει απίστευτα μέρη. Είναι πολύ συγκινητικό που επιστρέφω μετά από τόσα χρόνια.
Β.Κ “Άνθρωπος των σπηλαίων” η απόδοση του τίτλου στην ελληνική γλώσσα, της συγκεκριμένης παράστασης του Rob Becker. Ποιός τύπος άνδρα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί έτσι σήμερα;
Ζ.Ρ Το έργο του Rob Becker, δεν αναφέρεται σε ένα συγκεκριμένο τύπο άνδρα, αλλά στον άνθρωπο των σπηλαίων που όλοι έχουμε μέσα μας. Και γυναίκες και άνδρες, έχουμε κρατήσει κάποια μοτίβα συμπεριφορών από την παλαιολιθική εποχή που, είτε μας αρέσει είτε όχι, μας επηρεάζουν μέχρι σήμερα.
Β.Κ Άνδρας και γυναίκα ζούσαν στην προϊστορία σε απόλυτη αρμονία μεταξύ τους, με τον άνδρα στο ρόλο του κυνηγού και τη γυναίκα στον αντίστοιχο του συλλέκτη. Ωστόσο αυτό διαφοροποιήθηκε στην πορεία. Ποιός είναι ο πιο καθοριστικός παράγοντας, που ευθύνεται γι’αυτή τη ζωτικής σημασίας αλλαγή;
Ζ.Ρ Νομίζω πως σημαντικό ρόλο έπαιξε η βιομηχανοποίηση της ζωής μας. Η εξέλιξη της τεχνολογίας έλυσε άπειρα προβλήματα σαφώς, μας απομάκρυνε όμως ταυτόχρονα και από τη φύση. Οι ρόλοι μπερδεύτηκαν και στην προσπάθειά μας να ξαναβρούμε τις ταυτότητές μας, χάθηκε και η αρμονία. Υπάρχουν πολλές οικογένειες, στις οποίες η γυναίκα είναι «κυνηγός» και ο άντρας «συλλέκτης», μία διαφορά που εξηγείται στο έργο. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Μπορούμε να ξαναβρούμε την αρμονία μας, απλά αν το αποδεχτούμε και το κατανοήσουμε.
Β.Κ Με ποιό τρόπο το θεατρικό αυτό έργο κατορθώνει να γεφυρώσει και να συμφιλιώσει τη διαφορετικότητα των δύο φύλων έτσι ώστε να καθίσταται δυνατή η εύρυθμη συνύπαρξή τους στα πλαίσια σχέσεων ζωής;
Ζ.Ρ Πάντα φοβόμαστε και αποφεύγουμε αυτό που δεν κατανοούμε. Σε έναν τσακωμό μέσα σε ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ σχέση –επαγγελματική, ερωτική, φιλική- προσπαθούμε να επιβάλλουμε την άποψή μας γιατί τη θεωρούμε σωστή. Το πρόβλημα είναι, ότι ακριβώς το ίδιο κάνει και ο άλλος. Μόνο αν κατανοήσουμε τη θέση του άλλου, δούμε από πού πηγάζει και τι τον ωθεί να πιστεύει κάτι, μπορούμε να επικοινωνήσουμε πραγματικά χωρίς τριβές. Αυτό νομίζω ότι πετυχαίνει το “Caveman”.
Β.Κ Αποτελεί τελικά παγίδα, η προσπάθεια να κατανοήσει κανείς το αντίθετο φύλο;
Ζ.Ρ Ακριβώς το αντίθετο. Η προσπάθεια να κατανοήσεις το άλλο φύλο, είναι η προσπάθεια για μία πιο ευτυχισμένη ζωή. Το εννοώ και φυσικά μιλάω εμπειρικά. Ο μόνος τρόπος για να μην επαναλαμβάνουμε τα λάθη των γονιών μας στις σχέσεις ανδρών και γυναικών, είναι να επιδεικνύουμε κατανόηση, εκεί που έλειπε σε αυτούς. Δεν υπάρχει πόλεμος των δύο φύλων. Όχι πια. Υπάρχουν μόνο θολά σημεία στο πώς και γιατί λειτουργούμε τόσο διαφορετικά.
Β.Κ Ο ρόλος σας στον “Caveman” είναι ένας κωμικός μονόλογος, με στοιχεία αυτοσχεδιασμού και ενσωμάτωσης παραμέτρων που προκύπτουν από την ενεργή συμμετοχή του κοινού. Τι απαιτείται προκειμένου να γίνει ένα δημιουργικό “πάντρεμα” όλων αυτών των παραγόντων για να υπάρξει ένα αποτέλεσμα που έχει τόσο μεγάλη απήχηση στον κόσμο;
Ζ.Ρ Απαιτείται ενέργεια, ετυμολογία, κέφι, όρεξη και αγάπη. Και νερό. Πολλά μπουκαλάκια νερό!
Β.Κ O Σωτήρης, ο ήρωας που υποδύεστε στην παράσταση, μετά από έναν τσακωμό με τη σύζυγό του, βρίσκεται έξω από το σπίτι να μονολογεί και να στοχάζεται για τα πεπραγμένα του. Πόσο συχνά τολμούν αμφότερα τα μέλη μιας ερωτικής σχέσης να βρεθούν προ του εαυτού τους και να ασκήσουν αυτοκριτική για “λείανση” των πιο “δύσμορφων” στοιχείων στη μεταξύ τους επικοινωνία;
Ζ.Ρ Ωραία και καίρια ερώτηση. Η απάντηση είναι δυστυχώς: σχεδόν ποτέ! Το πιο δύσκολο πράγμα σε μία σχέση είναι να δείξεις το δάχτυλο στον εαυτό σου και να δεις τα δικά σου λάθη. Όλοι μας είμαστε φτιαγμένοι με αρκετή δόση εγωισμού, έτσι ώστε να επιβιώνουμε σε έναν κόσμο προβλημάτων και δυσκολιών, ασυνεννοησίας και ανταγωνισμού. Έτσι μας έχουν μάθει.
Β.Κ Είναι σύνηθες για ένα ζευγάρι στις μέρες μας, να αφουγκράζεται ο ένας τις πραγματικές ανάγκες του άλλου και να προσπαθούν καθημερινά και οι δύο να διατηρήσουν άσβεστη τη φλόγα της αγάπης και του έρωτα;
Ζ.Ρ Πραγματικά δεν γνωρίζω αν είναι σύνηθες. Είναι όμορφο και σωστό αλλά δεν ξέρω αν συνηθίζεται. Από στατιστικές που έχω διαβάσει στο παρελθόν, μάλλον όχι. Θα έπρεπε όμως. Το να ξέρεις τι χρειάζεται ο άλλος και να του το προσφέρεις, είναι ο μόνος τρόπος για μία αρμονική συμβίωση.
Β.Κ Για ποιό λόγο η συγκεκριμένη θεατρική παράσταση έχει χαρακτηριστεί ως… “ο καλύτερος θεραπευτής ζευγαριών στη σύγχρονη κοινωνία”;
Ζ.Ρ Γιατί μιλάει για αυτά που μας απασχολούν με έναν χιουμοριστικό τρόπο. Ο πιό ωραίος τρόπος να μάθεις κάτι, είναι να το κάνεις χωρίς φόβο ή άγχος αλλά με γέλιο, απλά. Έχω δει πάρα πολλά ζευγάρια που γελάνε με τους εαυτούς τους και με τις συμπεριφορές που έχουν και που αναφέρονται στο έργο. Βλέποντας τον “Caveman”, έρχεσαι λίγο πιο κοντά στο γιατί κάνουμε αυτά που κάνουμε. Μετά, είναι απλά θέμα του να το θυμάσαι. Και να γελάς.
Ποιος είναι ο Ζήσης Ρούμπος
Ο Ζήσης Ρούμπος είναι ηθοποιός και stand up comedian. Έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό από τη συμμετοχή του στο σόου θεατρικών αυτοσχεδιασμών “Κάψε το σενάριο”, που θα προβάλλεται και για δεύτερη σεζόν στο τηλεοπτικό κανάλι, Mega. Επίσης, πρωταγωνιστεί στην παράσταση “Caveman”, που για έκτη συνεχή χρονιά σημειώνει μεγάλη εισπρακτική επιτυχία στην Ελλάδα με σκηνοθέτη πλέον τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη, ο οποίος του έδωσε με εμπιστοσύνη τη σκυτάλη της ερμηνείας του “Caveman”, έχοντας και ο ίδιος υποδυθεί τον πρωταγωνιστή του συγκεκριμένου έργου τα τελευταία τρία χρόνια.
ΜΥΤΙΛΗΝΗ – Κάστρο Μυτιλήνης
–Σάββατο 13 /7
–Σάββατο 13 /7
Κωμωδία
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
Γενική είσοδος: 18 €
Φοιτητικό/ανέργων/& 65 ετών : 15 €
Μαθητικό :12 €
ΕΝΑΡΞΗ : 21.30
Διάρκεια : 2 ώρες
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ : Ταμείο Θεάτρου – 22510 37394
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ