Απαντήσεις στην Ένωση Θεολόγων Λέσβου για την εορτή του Αγίου Βαλεντίνου στην Μυτιλήνη από αναγνώστρια του L..P
Κύριοι
του Δ. Σ. της Ένωσης Θεολόγων Λέσβου
Γράφει η αναγνώστρια
του LesvosPost.com Λένα Χατζημανώλη
1)
Κατ' αρχήν δεν νομίζω να πρόκειται για "φεστιβάλ" αλλά για
"διήμερο εορταστικών εκδηλώσεων". Νομίζω ότι σκοπίμως χρησιμοποιείτε
την ξενόφερτη λέξη "φεστιβάλ" για να υποβαθμίσετε την έννοια
"εορταστικές", σαν λέμε, πρόκειται για "πανηγυρέλια" και
όχι για κάτι σημαντικό.
Στην
Ελλάδα (και άρα στη Μυτιλήνη) η καθιέρωση της 14 Φεβρουαρίου (ημέρα που τιμάται
η μνήμη του Αγίου Βαλεντίου) ως ημέρα των ερωτευμένων ξεκίνησε από την δεκαετία
του 70. Γιατί ξαφνιάζεστε κάπως καθυστερημένα?
Επίσης
οι λέξεις "μεθοδευμένα και βεβιασμένα" μου δίνουν να καταλάβω οι
διοργανωτές (ο Δήμος δηλαδή) ύπουλα, υποχθόνια και στα γρήγορα προσπαθούν να
κάνουν κάτι κακό. Τι; δεν καταλαβαίνω. Ξέρετε κάτι παραπάνω και δεν το λέτε;
Είσαστε μαζί τους και ξέρετε περισσότερες λεπτομέρειες και γιαυτό λέτε ότι
είναι βεβιασμένο; γιατί εγώ το ακούω να συζητιέται τουλάχιστον δυό - τρία
χρόνια τώρα.
Δεν
πρόκειται για "άγιο" αλλά για Άγιο ο οποίος ήταν υπαρκτό πρόσωπο,
ήταν Χριστιανός ιερωμένος, εμαρτύρησε και θανατώθηκε.
Όσο
κι αν έψαξα, ΠΟΥΘΕΝΑ δεν βρήκα ότι επωνομάζεται "Παπικός" (ψάξτε το,
σας βρίσκω λίγο αδιάβαστους). Και, επίσης, νομίζω ότι σκοπίμως επαναλαμβάνετε
τη λέξη "παπικός" και "παπική" στο κείμενό σας για να
δηλώσετε ότι η μνήμη του Αγίου είναι αντίθετη με την "Ορθόδοξη"
εκκλησία και, έμμεσα, να επιρρεάσετε (τουλάχιστον το προσπαθείτε) και να όσους
μπορείτε εκφοβίζοντάς τους ότι θα αμαρτήσουν και να τους αποτρέψετε να
συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις.
Στο
κάτω κάτω αν ο απόστολος Παύλος λέει "οὐκ ἔνι Ἰουδαῖος οὐδὲ Ἕλλην, οὐκ ἔνι δοῦλος οὐδὲ ἐλεύθερος, οὐκ ἔνι ἄρσεν καὶ θῆλυ" θα συμφωνούσε και ότι "οὐκ ἔνι Παπικός οὐδὲ Ορθόδοξος". Τι λέτε;
Το
όνομα Βαλεντίνος (και το θηλυκό Βαλεντίνη σύμφωνα με το εορτολόγιο) είναι το
ρωμαϊκό όνομα Valentinus και προέρχεται από τη λατινική λήξη Valens που σημαίνει "δυνατός, σθεναρός
ισχυρός". Είναι όνομα που το συναντάμε σε αγίους της Εκκλήσίας της
Ελλάδος
Για
παράδειγμα στις 18 Ιουλίου εορτάζουν οι: Άγιος Παυλος , Αγία Ουαλεντίνη
(Βαλεντίνη) και η Αγία Θέη.
Υπάρχει
μια σύγχιση γύρω από τον άγιο Βαλεντίνο επειδή αναφέρονται πάνω από ένα πρόσωπα
με το όνομα Βαλεντίνος.
Ελπίζω
να μην συγχέετε -ως θεολόγοι- τον Αλεξανδρινό Γνωστικό αιρετικό Βαλεντίνο του
2ου αιώνα με τον άγιο Βαλεντίνο.
Στις
24 Οκτωβρίου εορτάζουν οι Άγιοι Μάρκος , Σωτήριχος καιΟυαλεντίνος.
Οι Άγιοι αυτοί ήταν από την Ασία. Συνελήφθησαν από τους ειδωλολάτρες, επειδή
ήταν Χριστιανοί και τους έσυραν πάνω σε αιχμηρές πέτρες μέχρι θανάτου. Τα δε
άγια λείψανα τους, μετακομίστηκαν από την Ασία στη Θάσο, όπου μέχρι σήμερα
βρίσκονται. ("Tην γην συνάθλων η τριάς στήλην έχει, βοώσαν αυτών τους
αοιδίμους πόνους.")
Στις 14 Φεβρουαρίου η Ορθόδοξη Εκκλησία τιμά την μνήμη "Αυξεντίου του εν
τω Όρει, Ουαλεντίνου
Ιερομάρτυρος" και λοιπών Αγίων.
Στο
εορτολόγιο του Χ. Τσολακίδη αναφέρονται δύο άγιοι Βαλεντίνοι (ένας κληρικός
Ρώμης και ένας επίσκοπος του Τέρνι που μαρτύρησε στη Ρώμη) αλλά προφανώς
πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο.
Στον
Ορθόδοξο Συναξαριστή (http://www.saint.gr/3706/ saint.aspx ) διαβάζουμε ότι στις 14 Φεβρουαρίου
εορτάζει ο Άγιος Ουαλεντίνος ο
Ιερομάρτυρας Επίσκοπος Τέρνι. Στη βιογραφία αναφέρει ότι "Ο Άγιος
Ουαλεντίνος ήταν Επίσκοπος της πόλεως Τέρνι και μαρτύρησε στη Ρώμη".
Σε
άλλες πηγές αναφέρεται ότι "στην Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία, ο Άγιος
Βαλεντίνος ο Πρεσβύτερος της Ρώμης γιορτάζεται τον Ιούλιο 6 και ο Ιερομάρτυς
Valentine (Επίσκοπος Terni της Ιταλίας) γιορτάζεται στις 30 Ιουλίου με την
επιφύλαξη, λόγω της σχετικής ασάφειας αυτών των δύο αγίων στην Ανατολή".
Λίγα
λόγια για τη ζωή του:
Ο
Βαλεντίνος, ήταν ιερωμένος που έζησε τον 3ο αιώνα και κρυφά από τον αυτοκράτορα
Κλαύδιο τον Γότθο (που βρισκόταν τότε στην εξουσία), πάντρευε ερωτευμένα
ζευγάρια Χριστιανών και γενικά βοηθούσε τους Χριστιανούς, γεγονός που
θεωρούνταν έγκλημα. Συνελήφθη για την πράξη του αυτή και φυλακίστηκε, ωστόσο ο
αυτοκράτορας αρχικά αποφάσισε να του δώσει χάρη, μέχρι που ο Βαλεντίνος
προσπάθησε να τον μυήσει στον Χριστιανισμό και ο αυτοκράτορας τον καταδίκασε σε
θάνατο δια λιθοβολισμού. Ωστόσο ο Βαλεντίνος επέζησε από τον λιθοβολισμό κι
έτσι τον αποκεφάλισαν έξω από την πύλη της Flaminia στις 14 Φεβρουαρίου του
169.
Σύμφωνα
με άλλες πηγές, ο Βαλεντίνος ήταν πρώην επίσκοπος του Terni, μίας πόλης στην
νότια Umbria (έτσι λεγόταν τότε η κεντρική Ιταλία) και βρισκόταν σε κατ' οίκον
περιορισμό, όταν ο δικαστής Αστέριος, αμφισβητώντας την εγκυρότητα της
Χριστιανικής θρησκείας τον έβαλε σε μία δοκιμασία. Του παρουσίασε την τυφλή
θετή του κόρη και του είπε ότι αν την κάνει να βρει το φως της θα έχει ότι
ζητήσει. Πράγματι εκείνος αποκατέστησε την όραση της κόρης και ο δικαστής
ταπεινωμένος τον ρώτησε τι θέλει να κάνει. Ο Άγιος Βαλεντίνος του είπε να
σπάσει μέσα σε τρεις μέρες όλα τα ειδωλολατρικά αγάλματα που έχει και στη
συνέχεια να βαπτιστεί. Ο δικαστής το έκανε και στη συνέχεια βάπτισε και όλη του
την οικογένεια, ωστόσο αυτή η μεταστροφή του μεγάλου δικαστή δεν άρεσε στον αυτοκράτορα
Κλαύδιο, ο οποίος συνέλαβε τον Άγιο Βαλεντίνο και (μετά από βασανιστήρια)
διέταξε τον αποκεφαλισμό του.
Τα
αρχαία μαρτυρολόγια της Εκκλησίας της Ρώμης (σας θυμίζω : ιδρυτής της ο
Απόστολος Πέτρος, "παπικός" κι αυτός;) σημειώνουν τη 14η Φεβρουαρίου ως
ημέρα μνήμης του «μάρτυρος Βαλεντίνου, πρεσβυτέρου Ρώμης».
Υπάρχουν
κάποιες (αποχρώσες) ενδείξεις πως ο άγιος ήταν ελληνικής καταγωγής όπως:
α) η αρχαιότερη
απεικόνιση του αγίου που φέρει την επιγραφή «OΑΓΙΟC BAΛΕΝΤΙΝΟC» στα ελληνικά,
βρίσκεται στην εκκλησία της Παναγίας της Αρχαίας (Santa Maria Antiqua) του 6ου
αιώνα η οποία ήταν η ενορία των Ελλήνων της Ρώμης.
β) Στο ναό αυτό
τιμούσαν ιδιαίτερα τους Έλληνες αγίους και γενικά τους εξ’ Ανατολής.
γ) Την
αγιογράφηση και την ανακαίνιση του ναού είχε παραγγείλει ο Έλληνας Πάπας
Ιωάννης ο Ζ’ (705-707) και την τελείωσαν οι διάδοχοί του, μεταξύ των οποίων ο
τελευταίος Έλληνας Πάπας Ρώμης Ζαχαρίας (741-752).
Σε
κάθε περίπτωση όποιος κι αν ήταν ο Άγιος Βαλεντίνος έζησε, μαρτύρησε και
τιμήθηκε πολύ πριν από το Σχίσμα των Εκκλησιών. Το μεγαλύτερο μέρος του
εορτολογίου των Καθολικών και των ορθοδόξων είναι κοινό πχ στις 4 Δεκεμβρίου
εορτάζεται η μνήμη της Αγίας Βαρβάρας, στις 5 Δεκεμβρίου του Αγίου Σάββα, στις
6 Δεκεμβρίου του Αγίου Νικολάου κλπ (με εξαίρεση κάποια ονόματα που
εορτάζονται σε διαφορετικές ημερομηνίες πχ ο Άγιος Αθανάσιος, επίσκοπος
Αλεξανδρείας, του οποίου η μνήμη τιμάται στις 18 Ιανουαρίου από τους Ορθόδοξους
ενώ από τους Καθολικούς στις 2 Μαϊου (μέρα που πέθανε).
Οπότε, ο άγιος Βαλεντίνος είναι άγιος της
Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας. Όσοι λοιπόν τιμούν τον
άγιο Βαλεντίνο έργο θεάρεστο επιτελούν γιατί «Θαυμαστός ὁ Θεός ἐν τοῖς ἁγίοις αὐτοῦ… καί ὁ Θεός ἡμῶν ἐν ἁγίοις ἐπαναπαύεται».
Η
εορτή του υιοθετήθηκε από την Εκκλησία (τον 5ο αιώνα μ.Χ., με απόφαση του Πάπα
Γελάσιου) για να επισκιάσει και να καταργήσει αντικαθιστώντας τα
Λουπερκάλια, μια ρωμαϊκή εορτή (15 Φεβρουαρίου) που τιμούσε τη Λύκαινα (lupus,
λύκος) η οποία έθρεψε το Ρωμύλο και το Ρώμο, τους ιδρυτές της Ρώμης. Τα Λουπερκάλια
είχαν πολλά κοινά με τα αρκαδικά Λύκεια και τη λατρεία του Πανός. Ήταν
γιορτή της άνοιξης και του ξυπνήματος της φύσης, παγανιστική, συνδεδεμένη με τη
γονιμότητα.
Αυτό
όμως είναι μια πάγια τακτική της Χριστιανικής Εκκλησίας. Ας μην ξεχνάμε ότι ο
λόγος που η Χριστιανική Εκκλησία εορτάζει τη Γέννηση του Χριστού στις 25
Δεκεμβρίου δεν έχει καμμιά σχέση με την πραγματική γέννηση του Ιησού ( ο
οποίος, όπως όλοι ξέρουμε και ξέρετε, δεν γεννήθηκε τότε) αλλά για να
επισκιάσει την ρωμαϊκή εορτή για τη γέννηση του θεού του Φωτός Μίθρα στις 25
Δεκεμβρίου (21 Δεκεμβρίου Χειμερινό Ηλιοστάσιο). Όπως επίσης στις 24 Ιουνίου
(Θερινό Ηλιοστάσιο) του Αγίου Ιωάννου. Πέρα όμως από τις
"θρησκευτικές" εορτές όλοι οι Ναοί στην Ελλάδα ή καταστράφηκαν από
τους χριστιανούς ή γκρεμίστηκαν και στη θέση τους κτίσθηκαν χριστιανικοί
ναοί ή χρησιμοποιήθηκαν για τις τελετές των οπαδών της νέας θρησκείας, του
Χριστιανισμού. (Αυτός ο Παρθενώνας στην Ακρόπολη των Αθηνών τι τράβηξε ...)
Η
φράση σας "Υπενθυμίζουμε στους Ορθοδόξους συμπολίτες μας πως, σύμφωνα με
την Πατερική Ορθόδοξη θέση
και τακτική, δεν επιτρέπεται να
συμμετάσχουμε σε εκδηλώσεις που είναι κατάλοιπα της Ειδωλολατρίας" μόνο
σαν ανοησία ακούγεται.
Αν
-ανόητοι και άφρονες "θεολόγοι"- συμβεί κάτι τέτοιο, η Ορθόδοξη
Εκκλησία θα μείνει γυμνή. Ούτε Χριστούγεννα, ούτε Φώτα, ούτε Αποκριές, ούτε
μνημόσυνα και κόλλυβα, ούτε αγιασμοί, ούτε πανηγύρια στη μνήμη κάθε αγίου, ούτε
"θυσίες του Ταύρου", ούτε "Αναστενάρια", ούτε αρτοκλασίες,
ούτε ασημένια και χρυσά τάματα, ούτε τί-πο-τα. Όλα αυτά, κι ακόμα
περισσότερα, είναι κατάλοιπα παγανιστικών θρησκειών. Θα μείνετε μόνο με το
"Αγαπάτε αλλήλους" και δεν θα ξέρετε τι να το κάνετε.
2)
Επίσης αν έχετε αντίρρηση για την σύνδεση της μνήμης ενός Αγίου με μια εμπορική
- κατά βάσιν - εορτή, να σας θυμήσω ότι είναι σύμφωνη με την πρακτική της
Ορθόδοξης Εκκλησίας διότι συνδέει την ημέρα μνήμης Αγίων και Μαρτύρων με
γεγονότα και έθιμα που δεν έχουν καμμία σχέση με την Χριστιανική Πίστη και
μάλιστα πολλές φορές -αν όχι πάντοτε- σχετίζονται με την λατρεία του Μαμωνά.
Για
παράδειγμα η Αγία Βαρβάρα έχει ανακηρυχθεί προστάτις Αγία του πυροβολικού
και των ορυχείων. Επίσης είναι προστάτιδα των σταφιδεργατών στο Ηράκλειο Κρήτης
και πολιούχος της πόλης της Δράμας και του Ρεθύμνου Κρήτης. Το ίδιο και για
άλλους αγίους και αγίες.
Άλλο
παράδειγμα να σας αναφέρω την "εορτή" του Αγίου Χαραλάμπους στη Λέσβο
και τη "θυσία" -σφάξιμο το λέμε- του Ταύρου, ένα αρχαίο ελληνικό έθιμο που υιοθετήθηκε από την επίσημη
εκκλησία. Οι παπάδες ευλογούν τη σφαγή του ζώου και φυσικά τον Χορηγό, και την
οικογένειά του (και το χρήμα ρέει άφθονο από τος πιστούς στο παγκάρι και στα
κέντρα της πλατείας του χωριού). Είναι ένα έθιμο και μια πρακτική που καμμία
σχέση δεν έχει με τη διδασκαλία του Χριστού.
Εκεί
γιατί δεν λέτε τίποτε;
Ξέρετε
κάτι κύριοι του ΔΣ της Ένωσης Θεολόγων Ν. Λέσβου ;
Στο
σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί.
Όταν
φέρνουν την αγία ζώνη, τα άγια μανικετόκουμπα, τα άγια μαντίλια, τις άγιες
κάρες, κομμάτια από τα λείψανα αγίων όπως το χέρι, το δάκτυλο, κομμάτι από το
μεγάλο δάκτυλο του δεξιού ποδιού της τάδε αγίας και του τάδε οσιομάρτυρα και τα
εκθέτουν σε λαϊκό προσκύνημα (δεν θα ανάψει κι ένα κεράκι και μια λαμπάδα ο
πιστός;) αυτό τι σχέση έχει με την πνευματικότητα ;
Να
μην αναφερθώ και στα "υποκαταστήματα" ή σε αλυσίδες franchiseμοναστηριών σε άλλη χώρα ή σε
άλλες πόλεις τις Ελλάδος.
Όταν
οι παπάδες σφάζονται για τα τυχερά (γάμους, βαπτίσεις, κηδείες) ενώ πληρώνονται
κανονικότατα με τον μισθό δημοσίου υπαλλήλου γιατί δεν μιλάτε;
Στις
παραπάνω περιπτώσεις δεν σας ρωτάνε οι συμπολίτες σας έτσι ώστε να αισθανθείτε
"ως εκ τούτου ... υποχρεωμένοι ως Ένωση Θεολόγων Λέσβου, να θέσουμε
δημόσια ορισμένα ζητήματα που εύλογα προκύπτουν ..."; .
Να
σας θυμήσω και το υποκατάστατο; Όταν είδαν οι Ιεράρχες της Ελλάδας ότι η Γιορτή
των Ερωτευμένων ήρθε για να μείνει και ότι είναι καλή για την αγορά, δεν βγήκαν
να την καταδικάσουν. Σκέφθηκαν να την υποκαταστήσουν. Το 1994, ο τότε
εκπρόσωπος Τύπου της Ιεράς Συνόδου, Γιάννης Χατζηφώτης, πρότεινε να καθιερωθεί
ως ημέρα των ερωτευμένων η γιορτή του Αγίου Υακίνθου, που τιμάται στις 3
Ιουλίου.
Είναι
πολλά τα λεφτά θεολόγε μου. Μαρτύρησε ο άγιος Υάκινθος για να έρθουν μετά οι
έλληνες ιεράρχες και να τον ανταλλάξουν με τον άγιο Βαλεντίνο για την
γιορτή των Ερωτευμένων. Και την πίτα ολόκληρτη και τον σκύλο χορτάτο.
3)
Νομίζω κύριοι του ΔΣ της Ένωσης Θεολόγων Ν. Λέσβου ότι επίτηδες πάτε να δημιουργήσετε
προβλήματα εκεί που δεν υπάρχουν.
Γιατί
ανακατεύετε τον Άγιο Βαλεντίνο με τον Άγιο Θεόδωρο;
Τι
σας νοιάζει αν οι εκδηλώσεις "πραγματοποιούνται 3 ημέρες πριν την
μεγάλη τοπική λεσβιακή εορτή του Αγίου Θεοδώρου του Βυζάντιου του πολιούχου της
Μυτιλήνης και της Λέσβου"; Γιατί δεν σας ενοχλεί που η εορτή των
Ταξιαρχών συμπίπτει με την απελευθέρωση της Λέσβου, ο Ευαγγελισμός με την
κήρυξη της Ελληνικής Επανάστασης, η AegeanRegata κοντά στον Δεκαπενταύγουστο και το
κυριώτερο, κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων του Λεσβιακού Καλοκαιριού τιμάται η
μνήμη του Αγίου Ιωάννη 24/6, των Αγίων Αναργύρων 1/7, Αγίου Βλαδιμήρου
βασιλέως Ρωσίας 15/7, Αγίας Μαρίνας 17/7, Προφήτη Ηλία 20/7, Οσίας
Ολυμπιάδας 25/7 κλπ, κλπ αλλά κυρίως από 1-15 Αυγούστου κατά τη διάρκεια των
Παρακλήσεων και την ημέρα της Κοίμησης της Θεοτόκου. Δεν είναι προκλητικό η
συναυλία του Κότσιρα και οι παραστάσεις του Καραγκιόζη στο Κάστρο να γίνονται
τις ίδιες μέρες με τις Παρακλήσεις;
κύριοι
του ΔΣ της Ένωσης Θεολόγων Ν. Λέσβου: Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για
σκοινί.
Εδώ
και λίγα χρόνια στην πόλη της Μυτιλήνης είδα να κτίζονται δύο (2) ολοκαίνουργες
μεγαλόπρεπες εκκλησίες αλλά κανένα ολοκαίνουργιο μεγάλο σχολείο. Που στο καλό
βρέθηκαν τόσα χρήματα για οικόπεδα, οικοδομικές άδειες, υλικά κλπ. ένα δυαράκι
στο Λαζαρέτο και δεν μπορείς να το αγοράσεις. Λοιπόν έχετε δίκιο, "η
πλειοψηφία των κατοίκων του δήμου Λέσβου" δεν "συμφωνεί με τη
διασπάθιση του δημόσιου χρήματος σε τέτοιου είδους αμφιβόλου ποιότητος και
αποτελεσματικότητας εγχειρήματα που κινούνται μακριά από τον χώρο της πίστης
τους," η πλειοψηφία των κατοίκων δεν συμφωνεί με τους παπάδες που
σφάζονται για τα "τυχερά" (βαπτίσεις, γάμους κηδείες) ενώ πληρώνονται
κανονικότατα με τον μισθό τους από το Δημόσιο. Δεν έχω δει κανέναν φτωχό
παπά και πολύ περισσότερο Μητροπολίτη. Τα χωριά δεν έχουν ασθενοφόρο ή
χρήματα για να πληρώσουν τον ταξιτζή να πάει τα παιδιά τους στο σχολείο στο
παραδιπλανό χωριό, και οι Ιεράρχες έχουν αυτοκίνητα με οδηγό. Αν αυτό δεν είναι
διασπάθιση του δημόσιου χρήματος τότε τι είναι;
Και
κάτι άλλο. Σύμφωνα με την απογραφή -επί Χριστόδουλου- οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί
είναι 3 εκατομμύρια. Μέχρι τα δέκα - ένδεκα περίπου που είναι ο πληθυσμός τις
Ελλάδας μας λείπουν άλλα 7-8 εκατομμύρια πολίτες.
Ποιός
ο λόγος λοιπόν να σας πληρώνουμε όλοι εμείς οι υπόλοιποι για να κάνετε κατήχηση
σε σχολεία; Μόνο κατ' όνομα είστε θεολόγοι, δεν είστε καν
"Χριστιανολόγοι". Στην πραγματικότητα είστε Κατηχητές της Εκκλησίας
της Ελλάδος, "εργάζεστε" σε δημόσια σχολεία και πληρώνεστε από τους
φόρους όλων των Ελλήνων.
3)
Κόπτεσθε μην τυχόν και "παραπλανηθεί" το ποίμνιο, μην τυχόν και δεν
μάθει οτι "ο Αρχιεπίσκοπος Νάξου, Τήνου, Άνδρου, Μυκόνου και Μητροπολίτης
παντός Αιγαίου κ. Νικόλαος», είναι -ω! το τρομερό, δεν μπορώ ούτε να το
δακτυλογραφήσω- είναι Ρωμαιοκαθολικός. Κι εγώ που νόμιζα ότι ήταν Χριστιανός...
Πόσο
μωροί κι ανόητοι μπορεί να είστε; Αφού το θέμα των εκδηλώσεων είναι ο Άγιος
Βαλεντίνος και αφού τα λείψανα του Αγίου Βαλεντίνου φυλάσσονται στην
Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία της Κοίμησης της Θεοτόκου, ποιός θα χοροστατούσε,
ο Μυτιλήνης ή ο Μηθύμνης; Να μην σχολιάσω και το γεγονός ότι 3 χρόνια πριν, στα
εγκαίνια της Εκκλησίας (μετά την αναπαλαίωση) οι χριστιανοί ορθόδοξοι
ποιμενάρχες της Λέσβου δεν συμμετείχαν στις εκδηλώσεις, ούτε στη λιτανεία των
λειψάνων του Αγίου. Με λίγα λόγια, σνόμπαραν τους Καθολικούς. Πόσο
μικροπρεπείς.
Μου
αρέσει που με έντονα γράμματα λέτε ότι "δεν
επιτρέπεται να συμπροσευχόμαστε με εκκλησιαστικά «ακοινώνητους» αδελφούς."
Έτσι
όπως τα λέτε είναι. Η Διδασκαλία του Χριστού κατά γράμμα. Στο τέλος θα
καταντήσουμε να συναναστρεφόμαστε και με πόρνες και με αμαρτωλούς. Ε, όχι δα!
Συμφωνώ
και επαυξάνω.
Ποιά
η δουλειά του Πατριάρχη αλλά και άλλων κληρικών της ορθόδοξης εκκλησίας
να συμμετέχουν σε λειτουργίες άλλω δογμάτων (πχ καθολικών με τον Πάπα της
Ρώμης κλπ) Πάντα το υποπτευόμουν ότι ο Πατριάρχης είναι "αποπροσανατολισμένος".
Γιατί
ο πατήρ Κύριλλος Συκκής, φέτος στη Σμύρνη, κατά τον αγιασμό των
υδάτων στο λιμάνι, κάλεσε τον Αρχιεπίσκοπο της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας πατέρα
Λορέντζο, τον προϊστάμενο του Καθεδρικού ναού των Καθολικών, πατέρα
Μαξιμιλιανό μαζί με τις μοναχές και το υπόλοιπο προσωπικό του ναού; Άσε που
παραβρέθηκαν και εκπρόσωποι των τοπικών αρχών (Μουσουλμάνοι, αλλόθρησκοι!!!).
Γιατί
δεν ξεσηκωθήκατε όταν, μετά την καταστροφή της Σμύρνης, οι Έλληνες ορθόδοξοι,
καθώς είχαν μείνει ανέστιοι, λειτουργούσαν σε προτεσταντικό ναό που είχαν (και
έχουν) παραχωρήσει οι Ολλανδοί της Σμύρνης.
Γιατί
δεν διαμαρτυρηθήκατε όταν στο Λιμάνι της Επάνω Σκάλας έγινε μνημόσυνο για
τους πρόσφυγες που πνίγηκαν και προσευχήθηκαν από κοινού ορθόδοξοι ιερείς και
ιμάμηδες;
Γιατί διαμαρτύρεσθε ΤΩΡΑ;
Νομίζω
η απάντηση είναι στο follow the money.
Αφού
για τίποτα από τα παραπάνω δεν έχετε μέχρι τώρα διαμαρτυρηθεί, δεν έχετε κανένα
λόγο να το κάνετε τώρα.
Αντίθετα,
οι τοπικοί ιεράρχες, έχουν. Χάνουν κομμάτια από την πίτα.
Δεν
τους νοιάζει ούτε για τα Λουπερκάλια, ούτε για τον άγιο Βαλεντίνο, ούτε για τον
άγιο Θεόδωρο. Δεν τους νοιάζει ούτε για την προβολή του νησιού. Άντε το πολύ
πολύ να αυξηθεί η τουριστική κίνηση, να μαθευτούν τα προϊόντα, να αυξηθούν οι
πωλήσεις και να κυλίσει λίγο χρήμα στην αγορά. Από πίτα που δεν τρως τι σε
νοιάζει κι αν καεί. Όχι, αυτό δεν είναι κάτι που τους νοιάζει. Στο κάτω
κάτω τι έχουν να κερδίσουν από
έναν άγιο που δεν είναι στο δικό τους μαγαζί αλλά στου απέναντι;
Τίποτα.
Γιαυτό λοιπόν πρέπει να χαλάσουν το μαγαζί του απέναντι. Και πρώτο βήμα η
λάσπη. Εκείνοι όμως δεν λερώνονται, βάζουν τα τσιράκια.
Η
"διαμαρτυρία" σας "καλοπροαίρετοι" κύριοι του Δ.Σ. της
Ένωσης Θεολόγων Ν. Λέσβου με κάνει να σκέφτομαι άσχημα πράγματα για τα κίνητρά
σας και για το ποιούς εξυπηρετείτε.
Συμφωνώ
μαζί σας ότι "οι χριστιανοί γνωρίζουν και τη σημασία των εννοιών (πχ
αλήθεια, αγιότητα, αγάπη, έρωτας, πίστη, κ.ά.) ..., διότι πάνω και πρώτα απ΄
όλα, έχουν τον Θεό της αγάπης, τον Χριστό". Εσείς ΦΕΡΕΦΩΝΑ ΦΑΡΙΣΑΙΩΝ
τι έχετε;
Λένα
Χατζημανώλη
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ